1e blog Incredible India 2015-1016 - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu 1e blog Incredible India 2015-1016 - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu

1e blog Incredible India 2015-1016

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 November 2015 | India, Delhi

India. dag 1
Bij de eerste stap uit het vliegtuig komt de geur mijn neus binnen. een soort rokerigheid en hitte gemengd. de zon schijnt door het smog. die heerlijke zon ♡ ik ontmoet mijn chauffeur en we rijden door de stad. Beelden die me heel erg doen denken aan Nepal. ook in het vliegtuig, toen ik opnieuw de Himalaya zag opdoemen. Nostalgie en warme gevoelens komen boven. Het is zo dichtbij!! In de taxi verbaas ik me over varkens aan de kant vd weg samsn met aapjes, koeien en eekhoorntjes: mijn totumdiertje.Een enorme Hanuman (Monkey God) verschijnt. Zo fascineremd hoe in t westen jezus en maria afgebeeld worden en hier eren ze een heroisch half mens/half aap God. Ik zie er naar uit om me meer in het hinduisme te verdiepen.
lichte paniek als mn pinpas het niet doet... shit..
na een douche en een dutje probeer ik het nog eens en lukt het wel. De meneer vh hotel begeleid me, mijn eerste stappen id straten v Delhi.
ik merk dat ik me eigenlijk heel veilig en goed voel hier. ik loop nog een blokje om, koop pani purri (google) voor 20 roepies. loop het parkje in waar ik vanaf mn kamer eekhoorns had zien klimmen id enorme boom.
Ik rust uit op mn kamer en heb contact met het thuisfront en Mats. Fijn dat ik het toch zo kan delen, ook al ben ik hier alleen.
Je wilt zo graag tegen iemand zeggen hoe mooi het is of hoe gek (hé oma). Als avondeten ga ik naar een stampvol restaurant om de hoek met alleen maar Indiers. dat betekent dat het goed eten is hier. ik bestel een mini-meal: rijst, linzen, yoghurt met kikkererwten, paneer curry en chapati. Tussen de locals eet ik met mn handen en word af en toe nieuwsgierig aangekeken. Tonnetje vol rol ik terug naar mn kamer waar ik dit schrijf. Morgen gaan we fietsen :)



  • 18 November 2015 - 19:26

    Anne,s Opa Kees:

    LIEVE ANNE,
    OP DE DAG AF VERTREK JE REIS NA NEPAL REIS NAAR INDIA MET MEER ERVARING. MET EEKHOORNTJES OP JE PAD.
    mOGEN ZE JE, JULLIE BLIJVEN BEGELEIDEN. WE ZOEKEN JE PLAATSEN DIE JE BEZOEKT, ZODAT WIJ OOK WEER EEN WERELDREIS MAKEN. WE WENSEN JE IN HET KLOOSTER EEN MOOIE TIJD.
    HOOP DAT JE LIEVE REISGENOTEN ONTMOET WAAR JE JE INDRUKKEN MEE KAN DELEN.
    FIJN DAT DOOR ALLE MODERNE COMMUNICATIE WE JE OP DE VOET KUNNEN VOLGEN.
    HEEL VEEL REISPLEZIER, MOOIE INDRUKKEN VAN LAND EN MENSEN, DIEREN IN INDIA.
    VEEL BLOGS TOT EN MET NEDERLAND!
    OMAOPA

  • 19 November 2015 - 09:31

    Marjan Blokhuis:

    Lieve Anne. Klinkt al goed. Ontzettend veel plezier. Geniet van de vele indrukken die je doet en blijf bloggen. Dan genieten wij dubbel met je mee. XX

  • 19 November 2015 - 13:36

    Sharon :

    Dag lief nichtje,

    Ik heb met veel plezier je 1e blog gelezen. Fijn om te lezen dat je je zo vermaakt in een vreemd land. Wij lezen graag al je avonturen vanuit een koud en regenachtig kikkerlandje.
    Ik begin al afgetraind te worden dus pas maar op dat je me nog wel herkent straks.

    Hou van je,

    Kus

  • 21 November 2015 - 10:45

    Marianne Den Boer :

    Dag verre reizigster,

    Wat geweldig toch, het digitale leven. Zo kan ik even met je mee genieten door je verhalen. Ik hoop er nog vele te lezen.

    Veel plezier, rust en mooie indrukken, geuren en kleur van India.
    Marianne den Boer

  • 22 November 2015 - 16:28

    Bob:

    Fijn dat het zo goed gaat met je, wees maar blij dat je daar z it en niet hier met 3 gr Celsius en natte
    sneeuw. Volgende week ben ik alleen ,gaat Paula naar haar zoon in New York, kan ik de bloemetjes buiten zetten(maar niet heus). En nu maar wachten op die zweedse boy om het geheel helemaal compleet te maken. Doe alles wat ik niet zou doen en hou je haaks en kijk goed uit!!! Veel plezier en tot de volgende keer.
    groetjes , je buurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Nov. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5352

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 30 Maart 2016

Incredible India

17 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: